top of page

SPRAWNOŚCI - RAZEM ZDALNIE #1

Przedstawiamy Wam zestaw sprawności, które zostały przygotowane z myślą o obecnej sytuacji. Róbcie fotorelacje z wykonywanych zadań i wyślijcie ją swojemu zastępowemu/zastępowej, który powie Wam co dalej. W nawiasach jest podany sugerowany wiek zdobywającego sprawność. Jeśli macie jakieś pytania, służymy pomocą. Do dzieła! :)

Śledźcie naszą stronę, żeby nie przegapić kolejnych informacji. Poniżej karty sprawności:

EPIDEMIOLOG/EPIDEMIOLOŻKA * (10-13 lat)

  1. Przebywał/a w miejscu wskazanym przez rodziców.

  2. Wyjaśnił/a 5 swoim kolegom/koleżankom, dlaczego w okresie epidemii nie wolno spotykać się z osobami, z którymi się nie mieszka na co dzień i sam tego przestrzegał/a.

  3. W okresie prowadzenia zdalnej nauki, sumiennie i samodzielnie wypełniał/a zadania szkolne oraz dzielnie wykonywał/a powierzone zadania domowe.

  4. Mył/a ręce przynajmniej 10 razy dziennie przez 30 s., w szczególności za każdym razem wtedy, gdy było to wskazane przez zasady określone dla czasu epidemii. Prowadził/a kalendarz mycia rąk.

  5. Przypomniał/a domownikom o częstym myciu rąk, w szczególności po każdym ich powrocie do domu. Pokazał/a domownikom, jak włączyć światło czy windę, otwierać drzwi i wchodzić po schodach nie używając dłoni.

ZNAWCA/ZNAWCZYNI KWARANTANNY ** (10-13 lat i 13-16 lat)

  1. Wiem, czym są wirusy, jak można się nimi zarazić, jak działają i jak je zwalczać.

  2. Nie zaniedbuję swojej sprawności fizycznej podczas kwarantanny. Skaczę na skakance, wychodzę na spacer w odosobnione miejsce lub wykonuję inne ćwiczenia, które pozwalają utrzymać kondycję.

  3. Utrzymuję kontakt z osobami, z którymi nie mogę się spotkać np. z babcią i dziadkiem lub starszymi sąsiadami. Kontroluję, czy nie potrzebują pomocy np. w związku z zakupami.

  4. Stosuję się do zaleceń kwarantanny, unikam fake newsów, wiedzę czerpię z oficjalnych portali.

  5. Nie zaniedbuję szkoły – realizuję kolejne tematy z podręcznika, w razie problemów szukam pomocy u np. drużynowego/drużynowej. Wiem, jakich aplikacji można użyć do zdalnej nauki. Przedstawiłem/am je kolegom lub nauczycielowi.

  6. Zorganizuję razem z zastępem ciekawą grę internetową.

STRAŻNIK/STRAŻNICZKA KWARANTANNY *** (13-16 lat)

  1. Wiem, czym różni się bakteria od wirusa. Umiem wytłumaczyć, na czym polegają działania prewencyjne w obliczu epidemii i jaki mają cel.

  2. W czasie zdobywania sprawności przygotowywałem/am codziennie jeden z posiłków dla domowników.

  3. Przyczyniłem/am się do rozpowszechniania prawdziwych informacji. Przekazałem/am je i przekonałem/am do nich osoby, które mogły ich nie otrzymać. Dementowałem/am plotki i fake newsy.

  4. Czas kwarantanny wykorzystałem/am, aby opracować zbiórkę zastępu/drużyny. Uzgodniłem/am jej przebieg z drużynowym/drużynową.

  5. Zaoferowałem/am młodszym harcerzom/harcerkom pomoc w nauce z wybranych przez siebie przedmiotów.

bottom of page